söndag 14 maj 2017

Vårdagar utan frostnätter..

Hej!
Ännu en vecka har gått...och det går fort
Nu äntligen verkar de envisa frostnätterna vara över för denna gång.
Idag har vi plockat ut lite växter från lagårn, men det finns fler.
Man får ta lite i taget.

Jag har klippt en del av gräset i veckan.
dags för en omgång till strax...maskrosorna blommar rikligt.
På en del ställen är det bara mossa...

Ljummet vårregn skulle behövas i riklig mängd..

Idag fick jag se den första häggblomman utslagen vid gamla hönshuset.
Så nu är vi mellan hägg och syren.

Pingstliljorna blommar

dessa gammeldags pingstliljor är en stor favorit,med minnen från barndomen.

Sparrisknoppar skjuter upp.
Jag såg någon häromdan,men då täckte jag över med jord,för det var så kallt.
Men nu får dom växa till sig.

Jag har satt ett nytt litet träd.Ett lärkträd på stam,för jag tycker dom är så fina.
Nedanför växer linnea och lingon....blir en liten ,liten skog.


Fönstret vid uteplatsen.
Den runda plattan är ett mycket gammalt bakbord som nomader haft.
...och nu har jag det att ställa blommor på...

En gammal ruffig pall som jag köpte i Hjo förra helgen.
Just nu står den i köket....men en pall är lätt att flytta på.
Och en gammal korg,som fanns på Erikshjälpen igår..
...korgar kan man använda till mycke...


pion


Fållorna när det skymmer

Ha det gott!
Margareta




3 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, så skönt att kylan äntligen är över! Det är så man nästan inte kan tro det och jag vågar knappt lite på att det är sant! Så mycket fint du har och så fint allt blommar! Även lingon och Linnéa i din trädgård!

Köpte lite sommarblommor idag i trädgårdsbutiken, hoppas kunna plantera lite i krukorna nu! Penséerna börjar bli så långa och gängliga.

Nu hoppas vi verkligen att det blir lite mera sommarlikt och att vi får REGN! Det behövs massor av regn och ändå växer gräset och maskrosorna. Har också klippt gräset en gång, men det är snart dags igen!

Nu hoppas vi att vi äntligen får njuta av vårvärmen!
Kram
Lisa

Erikslundsliv sa...

Så skönt med sommar äntligen! Så fina saker du har, gillar pallen och bakbordet. Det måste vara gammalt om nomader haft det.
Så häftigt det är med gamla saker med historia!
Trevlig helg!
Kram, Ann

Anne-Mari sa...

Så kan vi endelig få ut alle overvintrede blomster. Også endel av det sådde har fått komme ut.Som jeg har ventet på dette! Du viser alltid så fine bilder, det ser veldig koselig ut på gården deres.
Ha det godt!
VH.Anne-Mari