söndag 9 april 2017

Utflykt och årets pelargon

Hej!
Varenda dag går så fort,tycker jag.
Hittar man då på något särskilt,en dag...ja,då går det ännu fortare.
Fredagen var ju en sorgens dag,då det hemska hände i Stockholm...
....på lördagen hade jag planerat en liten utflykt,
visste inte om jag skulle åka eller inte...men jag åkte.
Det blev en rolig dag för mig.

Målet var en trädgård öster om Varberg.
Håkesgård i Stamnared.
Det var så fint där,med butik ,cafe,trädgård,höns,vita duvor,sten,atmosfär,härliga människor....
Helt i min smak.
Verkligheten där,är mycke finare än mina bilder,
men bilder säger ju lite.

Jag köpte årets pelargon i butiken.
En vit rosenpelargon.Kronprinsesse Mary.
På lappen står det:"Nätt,skir och gracil men med livskraft och personlighet-
prinsesslik som den danska kronprinsessan Mary."
Det blir fint det.


En damm med fåglar och ljus...


...fina saker överallt,både till lyst och försäljning.


.växthuset...


rododendron som blommade redan..


..fina sittplatser med linnedukar på bord..


...ett rostigt stilleben..

Jag borde tagit mer bilder,men jag var upptagen att bara se mig omkring.

Ha det så bra!
Margareta


6 kommentarer:

lisashus sa...

Vilket härligt ställe! Kul med pelargonen, som i år är helt i min smak!
Ja, mycket som händer nu och det gäller att hålla fokus på det positiva, som du gjort här!

Ha det fint i vårvindarna!
kramar
Lisa

Erikslundsliv sa...

Så fint ställe du besökte och så kul med en utflykt! Det ger inspiration och kraft att pyssla hemma också.
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Solstrimmor sa...

Jättekul att få se hur andra trädgårderare har skapat sitt paradis! Inget går upp emot en sån tripp. Jag valde mellan Årets pelargon och en Torsångspelargon igår, och eftersom Torsång är närodlad så fick det bli en sån. Dessutom vet jag dess kapacitet. Men, det hindrar inte att Kronprincessan Mary slinker med nästa gång!

Ha en fin dag!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Vilken härlig utflykt och så fint där var! Säkert inspirerande och jag hade nog också köpt pelargonen! Den är verkligen jättefin med sina dubbla blommor! Det blir nog en sån för mej också framöver! Det tar ju sån tid innan mina övervintrade börjar blomma igen!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Så mysig utflykt du verkat ha. Så fint där ser ut. Och så fin pelargon. Roligt med sådana utflykter!
Kram
Maria

Anne-Mari sa...

Så koselig utflukt du har vært på. Det ser ut til å være et fint sted å besøke.
Årets Pelargon var fin!.Jeg tenkte kjøpe meg en om lørdagen, men de eksemplarene som var på Blomsterlandet , var ingenting å rope hurra for.
Håper de hhar finere blomster neste gang jeg er der.
Vh.Anne-Mari