söndag 2 oktober 2016

Ölands skördefest

Hej!
Oktober har redan startat.

Två av de sista dagarna i september var jag på Öland.
Har varit där förut,men aldrig på skördefesten.
Det var verkligen fest för mig.
Fanns hur mycke som helst att se.
Vädret var bra också.

...på väg över bron..


En av de första stoppen,var hos en keramiker i Stora Frö.
Jag hade blivit tipsad innan om dessa fina alster.
Hade beställt en tekanna.

..jättefina blomkrukor..


...i hennes atelje,fick jag ögonen på en blomma..
Asblomma.
Luktade skunk,men ack så vacker.
Jag fick ett litet skott...

Detta är utanför en atelje i Bläsinge.
Atelje Himlavid.
Här bor en konstnärinna,som målar de finaste tavlor och har en härlig trädgård..
...här var vi två gånger...

...mysiga matställen fanns det gott om..
..detta var nog det allra bästa..
Bara äkta varor.

På Ölands örtagård,köpte jag kryddor.
Lite bruna bönor och gula ärtor och andra bönor hittade jag på nåt ställe.

...här är tekannan som fick bli min..
...om man tittar noga på bilden,kan man gissa att jag köpte lite till av denna fina keramik.


....och här är hönan Kajsa..
En oljemålning av Jeanette Björkman.
Atelje Himlavid.

Så speciell natur på Öland.
Vi åkte över Alvaret...torrt och pinat..
Annars massor av pumpor utmed vägarna.
På vår väg,lite norrut,såg vi kameler...

Dessa dagar kommer jag att minnas med glädje....

Ha det så bra!
Margareta

4 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Åhh som jag saknar ön denna tid! Och någon skördefest hann jag inte med heller...Härliga bilder du bjuder på!
Kram från Titti

Unknown sa...

see this here moved here click this site navigate to these guys sites replica dolabuy

Unknown sa...

why not check here Gucci Dolabuy more info here Going Here Homepage discover this

Unknown sa...

replica bags new york read here e6f03b9h09 replica bags philippines find out this here t6z86w1o40 replica ysl handbags zeal replica bags replica bags vuitton replica gucci handbags n7t71m9w47 replica bags ru