lördag 14 maj 2016

Pingsthelg

Hej!
Vilken vår- vecka det varit.Ja som sommar..
Men nu tar det igen sig...Det känns kallt.
Under veckan som gått har vi haft hantverkare här.
Ett tak till uteplatsen är snart färdigt.
Det är inte bara att klämma upp lite plast...

Här kommer någon bild från förra helgens loppisbesök i Hjo.

Pallen köpte jag i Butik Vita Ranunkler i Hjo.
Soppterrinen ,flaskan och såskoppen fyndades på loppisen.


Allt kan användas till att ha blommor i....


Vi stannade till vid mysiga Lustfyllt i Habo ,på hemvägen.
Där är nya ägare nu och öppet ibland.
Nu var det så att jag fick se ett gammalt bord där....
....det blev så att jag köpte bordet...inte så oväntat kanske...
Jag är så nöjd .
Nu står det här hemma framför soffan.

...och skogsviolerna blommar på vägrenen i skogen..
..en liten bukett..

...styvmorsvioler bland kullerstenen vid uteplatsen

Hoppas jag snart kan lägga in några bilder från uteplatsen
med sitt nya tak....
Det är inte som det ska vara med internet .....så trögt..
Vi väntar på nytt bredband,då blir det förhoppningsvis bättre.

Ha det bra i fina våren!
Margareta




3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Det är svårt att värja sig när man ser så mycket fint. Oj, vilken vacker pall med patina du hittade! Det vita soffbordet, så praktiskt med ett lite högre framför soffan! Och i alla skålar och kannor har du små söta buketter. Du kan konsten att skapa stämning runt dig! Styvmorsviolerna i stenskarvarna... älskar sånt:)

Vi får hoppas att försommaren återkommer med normala temperaturer. Att det sak vara så extremt åt båda håll!

Glad pingst!
Kramar från Eva-Mari

Solstrimmor sa...

... ska vara ska!

HWIT BLOGG sa...

Mycket fint du hittade! Pallen är sååå läcker i färgen...
Kul med en liten utflykt och Lustfyllt har jag länge velat åka till, vi får se i sommar :)
Ha en fin tisdag och varm kram från Titti