söndag 10 april 2016

Uppdatering av våren....

Hej!
Nog är det vår,men den är kylig.
Flera minusgrader inatt.

Nu är sommardäcken på.
Rensning av visset pågår i rabatterna...även lite ogräs...
Det är som vanligt mycke vid denna tiden som väntar på att ses om.
Lite bilder från igår:

En mörk julros som blommar fint.
Den har en liten granriskvist som skydd...

En gammal julros nere i trädgården.

Två nya julrosor utanför växthuset.
Utförsäljning av dessa på Blomsterlandet. 10 kr. Då måste man köpa....
Så tänkte jag.

Vitlöken,som jag satte i höstas kommer fint i sina rader.


Piplöken,som kommer snällt år från år.


Krusbäret på stam grönskar


Vårlök kommer lite här och där.


Fina små rabarberknyten


Lite inflyttning i växthuset.
Jag har en frostvakt för säkerhets skull. inatt hoppas jag det har fungerat.
Oliver,fikon och en del pelargoner har flyttat ut här

De småbladiga doftpelargonerna, Fragance,har klarat vintern i lagårn bra.
Dom har t.o.m små blommor.

Hoppas nu på lite vårvärme.

Ha det så bra!
Margareta


4 kommentarer:

lisashus sa...

Visst är det härliga tider nu!
Så fina julrosor du har! Mina verkar inte lyckas något vidare hittills.

Härligt när man ser hur allt börjar vakna till liv igen! Du verkar hålla på som jag - med städning i trädgården! Klippa bort allt gammalt och lite rensning och kanske gödsling också. Det är en ganska skön känsla att se vad som kommer upp under det gamla. Det gillar jag!

Ser att dina rabarber också börjar komma. Såg idag att mina också börjar titta upp.
Blir det sol imorgon blir det nog torpet igen, efter två dagars intensivstädning. Men det är ju så skönt att vara ute i solen också.
Ser att du också har min favorit - Fragrance! En ljuvlig pelargon som jag delar med mej av till höger och vänster. Åh, så härligt ditt växthus är!
Ha en fin start på veckan i morron!
Kramar
Lisa

Solstrimmor sa...

Underbara julrosor, ni har mycket att glädja er åt! Och inte kan man låta bli att köpa fler om de säljs för en tia styck!!
Ha nu fortsatta fina dagar i ditt paradis.

Kramar från Eva-Mari, som ska städa balkongen idag... om nu solen behagar titta fram!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka härliga växter och jag trodde först att den första bilden var på en kamelia, vilken jättefin julros och ja, dom andra också!
Och all lök, så gott. Piplök, piplök, det är det jag ska komma ihåg att skaffa, jag glömmer det hela tiden. Ramslök och piplök!
Bra med frostvakt!
Agneta

yanmaneee sa...

nike vapormax
nike sneakers for men
louboutin shoes
canada goose
air max 95
yeezy boost 350 v2
yeezys
christian louboutin outlet
balenciaga
lebron 15