söndag 20 mars 2016

Vårdagjämning

Hej!
Idag är det vårdagjämningen...vilket fint ord.
Jag har fått hjälp med datorn,och det är också fint.Bästa kusinlasses söner är fantastiska.
Nu hoppas jag det tekniska fungerar ett tag.

Många vårtecken i veckan som gått.
Igår hade vi våra tranor här....jag såg en fjäril...fågelsång i skogen...
..torka tvätt ute...sitta i växthuset och fika...små blommor i trädgården..
..flugor som surrar inne..lite blommor i krukor ute...

Gyllenlack och violer


I växthuset.
Igår drack vi kaffe här.

Minipåskliljor på drivning...
Tänkte sätta några på kyrkogården till påsk.

Utanför uthusväggen


Gräslök,,,,en riktig primör.
Ikväll blir det nog äggmacka med gräslök

Torka tvätt ute är härligt.
Lakan torkade på en timme igår.
Detta är ett överkast,det torkade på två timmar.

Utanför ingången.

Man får ha lite koll på termometern på kvällen.
Bära krukor ut och in tillhör vårens tid.

Påskveckan är på ingång redan..
Ha en bra sådan♥

Margareta


5 kommentarer:

lisashus sa...

Så många härliga vårattribut du visar här - både vårblommor och tvätt på tork! Vad kan väl vara mera vårlikt och skönt! Ja, det är en skön tid, bara det vore lite varmare! Lyckliga du som har ett glashus! Så fint som du har där!

Vårdagjämningen är nog den allra finaste jämningen på året tycker jag, när allt ligger framför!
Här pågår trädgårdsstädning för fullt och jag är ledbruten, men så skönt det är ändå att göra fint för det som kommer upp och jag ser mängder med knoppar under riset som jag rensar bort! Härlig känsla!

Vilken lycka att ha kusinsöner som fixar datorn! Såna skulle man ha! :)

Ha en skön och fin vecka!
Kramar
Lisa

Solstrimmor sa...

Din vår har kommit en bit längre än min. Du har det så vårfint och mysigt! Här har solen gömt sig de senaste dagarna men nu när vårdagjämningen har varit så hoppas jag på varmare vindar och att den kommer fram igen!

Ha en fin början på påskveckan!
Kramar från Eva-Mari

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Hej Margareta...

Så bra att du får hjälp med datorn.
Min krånglar också, och under tiden jag hoppas på att få hjälp med den, så får jag låna mitt barnbarns dator istället...så, kanske att jag till sist väljer att köpa mig en likadan som hennes istället, för jag trivs jättebra med den.

Hoppas att allt är bra med Dig, och de dina.
Jag har en annan blogg nu, har kopplat den till google, så hela mitt namn är nu synligt, och jag har valt bort en del av anonymiteten.

Vill du hälsa på mig är adressen:
http://evaslivsvandringsblad.blogspot.se/

KRAM Eva

HWIT BLOGG sa...

Härliga bilder och jag önskar dig en SKÖN PÅSK!
Kram från Titti