söndag 29 november 2015

Första ljuset tänt i advent

Hej!
Advent är här.

Första ljuset tänt.
Köksbordet med kakor till kaffet.

Ett urgammalt lerfat med hyacinter,som börjar slå ut.


Julbonaden har kommit upp ovanför skafferidörren.


Fåglarnas hus är nyrenoverat.


En bild från min granne och vän.
Hon har tillsammans med sin goda vän öppnat en butik idag.
Tänk att jag kan gå genom skogen,på gamla vägen,och komma till denna fina butik.
Bara några hundra meter bort....
Ja,ni förstår nog....

En bild till från Rofyllda rum.

Inatt varnas det för storm....
Jag är rädd för stark blåst...
Hoppas det klingar av och inte blir så farligt..

Önskar er alla en fin vecka i advent!
Margareta

3 kommentarer:

lisashus sa...

Så spännande med en butik så nära! Den ser jättemysig ut!
Åh, så fint du har gjort - det ser alltid så hemtrevligt och gemytligt ut hos dej! Så fint med det gamla fatet och blomman, och tänk, att vi har haft första advent redan! Hoppas bara att vi slipper storm och oväder som de ju talar om!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Men så vackert du gjort med hyacinterna i det gamla lerfatet! Precis min smak. Och så gillar jag att du hänger upp julbonaden på samma plats till varje jul, tror jag minns den sen förr?

Farligt med en sån butik nästgårds, kan du hålla dig?

Hoppas inte stormen drabbade er för hårt. Har sett på nyheterna att tom tak blåst av! Hugaligen!

Ha det bra, denna sista novemberdag.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Vackert med lerfatet och blommorna...och vilken lycka att ha så nära till den fina butiken, ser sååå mysigt ut! Hoppas du visar mer bilder därifrån sen...
Kram till dig,
Titti