onsdag 25 april 2012

BLOMMOR

Hej!
Då var det onsdag och mitt i veckan.
Jag gläds åt våra blommor....

En ny australiensk viol kunde jag inte motstå igår.
Allt vad violer heter är så fint.
Nu står den i verandan.Sen får den komma ut,
där brukar dom kunna blomma hela sommaren.

Gracila och söta....

Lika fina är ju styvmorsviolerna som kommer i en sargad gräsmatta.
Lite kort skaft bara...svårt att göra en bukett..men dom växer till sig.

Pelargonen Isabell börjar blomma.

Mårbackorna är också bra pågång.
Ljus vill dom ju ha,och det får dom i verandan.

Då får ni ha det så bra!
Margareta






6 kommentarer:

Unknown sa...

Onsdag...aha *fnissar dagvilset*...ärligt, jag har en viktig tid inbokad idag, men i skrivande stund fanns liksom inget dagsaktuellt ändå förrän jag kom in hit till Dej, tror att jag är väldigt trött, vårtrött kanske :-)

Så söta violer ~~~
Jag tycker om att få hälsa på i er veranda, så fridfull atmosfär där...

Pelargonen Isabell är ju också fin...alla pelargoner är egentligen fina, en sån där gammaldagspräktig växt, som står sej genom tid och rum.

Mårbackorna vill alltså ha mycket ljus...
Mina står tillsammans vid fönstret i stora krukan, hoppas det blir bra för dem...
Måste de övervintra sen på något speciellt sätt & vis...? Tycker mej förstå att det kan vara så, för jag har läst om att de t.om flyttas från sina hem, till andra.
Då, vet jag inte hur det kommer att bli för mina, finns ingen sån tillgång liksom.

Nu blev det långt :-)

Må väl tills vi hörs igen ~~~
Kramen från Eva

Fågel Blå sa...

Hej Margareta!
Så underbara blommor och den lille violen så fin!
Härliga inspirernade bilder!
Kramar Kathrine

lisashus sa...

Så fina blommor du har! Den där lilla söta violen är bra fin och vårlik!
Nu vill man verkligen ha riktig VÅR!
Kram
Lisa

Vardag och flärd sa...

Mårbacka är så vackert som det kan bli!
Kram Eva

EM sa...

Har du fått tag på en liten blå igen!!!! Mina absoluta älsklingar! Nej det här går inte. Jag måste bara ha såna!!! Jag ska fotografera mina övervintrade från förrförra året. Du kommer att skratta gott, det lovar jag dig.
kram EM

Annica sa...

Hej! Vilken fin blogg du har!
Har hittat mycket inspiration till min egen trädgård.
Kommer definitivt att titta in igen :)
Kram Annica